A GE-CO Hungary Kft. 1998 óta sikeresen értékesíti és szervizeli a piacvezető gyártók CNC-megmunkáló központjait, esztergáit és lemezmegmunkáló gépeit.
A fémmegmunkáló gépek piacán meghatározó szereplőként elismert vállalat Budaörsön épített saját bázist. A professzionális amerikai, japán, török és koreai gyártók biztosította kínálati sokszínűség mellett a legnagyobb értéküknek a megbízható szervizhátteret tekintik. Előbbi lehetővé teszi a kis műhelyektől az autóipari, illetve szerszámgépipari vállalatokra skálázható kiszolgálást, utóbbi pedig azt, hogy a GE-CO szervizes szakembergárdája nonstop teszi lehetővé az eddig eladott, több mint 1300 gép háttérbiztosítását és kiszolgálását.
„Cégünk értékét bizonyos értelemben az épület, jó néhány autó, számítógépek és más eszközök adják, de legfőképpen a GE-CO-ban felhalmozott szaktudás és tapasztalat, amivel a szervizcsapatunk rendelkezik és a hét minden napján dolgoznak” – magyarázza Magony Tamás tulajdonos
Gépek „vannak és lesznek”, és mindig el is fognak romlani, így ezeket meg kell tudni javítani. A szolgáltatás megítélése a naprakész tudás, gyorsaság és zökkenőmentes csapatmunka függvénye. Ennek folyamatos fejlesztésére épült a GE-CO működési modellje. A cég 30 fős létszámának több mint felét szervizmérnökök alkotják. A munkaerőpiacon régóta fehér hollónak számító jó szervizmérnök olyan, szakmai fejlődésre éhes, kreatív szakember, aki nemcsak magasan kvalifikált, számítástechnikai és gépipari végzettségekkel is rendelkező specialista, de utazni kész, „ott aludni képes”, családi háttér szempontjából is rugalmasan támogató közeggel rendelkező, jó csapatjátékos. Ez a kritériumrendszer összetett személyiséget és életmódot kíván, aminek az iskolák, egyetemek jó esetben a kezdeményeit képesek a leendő szakemberekből előcsalogatni.
Míg az ügyfelek a beruházásaikat gépekbe, eszközökbe forgatják, a GE-CO beruházásait döntő mértékben a munkatársak jelentik. Ennek része, hogy a cégnél az ázsiai mintát követik, vagyis azt vallják, hogy az iskolából kikerülő, új munkaerőt fehér papírlapnak kell tekinteni, aki a tényleges szaktudását a munkahelyén kapja meg.
„Amikor még csak néhányan voltunk, akkor is azt a gyakorlatot követtük, hogy a friss munkaerőt kellő háttértudással és képességgel rendelkező kollégák segítsék. Így a gyakorlati teendőkbe egyre jobban bevonva válhat mind inkább önállóan teljesíteni kész specialistává” – magyarázta Rieth Thomas, a GE-CO másik tulajdonosa.
A szervizes csapat építése ma is eszerint történik. Friss munkaerőből egy hosszú folyamat végén, lépésről lépésre lehet csak jó szervizessé válni. Ez egy-másfél évbe is beletelhet. Magony Tamás bizonyítottnak látja, hogy az ügyfeleik kifogástalan kiszolgálása érdekében ezt a tanulási időt akkor is rá kell fordítaniuk, ha a munkaerőpiacon jelenleg „minden és mindenki extrém időnyomás alatt dönt és dolgozik”.
A napi rutinba – felügyelet alatt – bedobott „újonc” részéről fogadókészségre és a szakma iránti alázat mellett tudásra és sikeréhségre is szüksége van.
„A szervizmérnök életpályamodellje nem két hét vagy két hónap alatt elsajátítható alapokra épül, hanem lassú és folyamatos munkába kerül. Aki a szektorban jó szakemberré vált, annak a hazai munkavállalók körében kiváló karrierre van lehetősége” – magyarázta Rieth Thomas.
A GE-CO szervizesei iránt folyamatosan érdeklődnek a riválisok – ám hiába! Ennek nem csupán a pénz az oka, hanem minden más is, amit a GE-CO már húsz éve nyújtani tud a szakembereinek.